Tuesday, March 17, 2015

O Caminho do Meio

O Caminho do Meio

Apenas para registro:

Sou a favor do fim da corrupção, para um melhor trânsito e escolas e hospitais, para acabar com a miséria, para encontrar soluções para a nossa crise ambiental e para os projetos que precisam ser concluídos, como prometido! Sou a favor de ruas seguras e limpas e de um melhor planejamento e gestão para os nossos recursos e do meio ambiente.

É possível ser em favor disso e não ser rotulado de racista? Eu não sou a favor de didaturas militares ou impeachment, mas quem sente a liderança (em ambos meus países!) estão precisando de uma palmada firme. Para mim, isto parece adequado, pois é o caminho do meio.

Estou profundamente grato aos meus dois países por tudo o que eles me deram.

Estou dedicado a reembolsá-lo, tornando a vida dos meus alunos e da comunidade um lugar um pouco para todos nós.

Então vamos levar a discussão para fora dos medos e do diálogo de esquerda - direita, culpando os líderes do passado ou quaisquer fantasmas do exterior e vamos assumir a responsabilidade pessoal e o foco no caminho do meio, onde podemos encontrar uma maneira de trabalhar juntos em paz e solidariedade!

VIVA O BRASIL!
-----

The Middle Way
 

Just for the record:
 
I am for an end to corruption, for better mass-transit, schools and hospitals, for ending misery, for finding solutions to our environmental crisis... for projects that need to be finished as promised! I am for safe a
nd clean streets, and for better planning and management or our limited resources and environment. 

 
Is it possible to be for this and not be labeled a racist? I am not for any military solutions or impeachment but one who feels the leadership (in both my countries) are in need of a sound spanking. To me this seems appropriate, and is the middle way. 

 
I am deeply grateful to both my countries for all that they have given me. I am dedicated to paying it forward and making the lives of my students and community a little bit better place for all of us. 

 
So lets move the discussion away from fears and a left – right dialogue, from blaming past leaders or any ghosts from abroad, and towards taking personal responsibility and focus on the middle way where we can find a way to work together in peace and solidarity!

 
VIVA BRASIL!

No comments:

Copyright 2011 by Daniel C. Orey All rights reserved. No part of this website may be reproduced or utilized in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording, or by any information storage and retrieval system, without permission in writing from the author.